Dragii mosului, avand in vedere ca avem oameni interesati de Fantasy si de Wood Elves am decis sa va scriu un mic ghid pentru diverse stiluri de joc care le puteti aborda cu aceasta factiune. Nu pretind sa am multa experienta dar fiind un fan al urechilor ascutite fie in Warhammer 40.000 fie in Fantasy am decis sa scriu despre ei cate ceva.
Ce va ofera Wood Elves?
Wood Elves comparativ cu celelalte factiuni ofera aparent o selectie de unitati mai ciudate, luand o alta cale fata de blocurile de infanterie si cavalerie pe care le vom gasi la majoritatea factiunilor. Un alt lucru important de retinut este armura aparent slaba a unitatilor de Wood Elves. Unitati gen Glade Guard (core troop, arcasi) nu au nici un fel de armura in dotare.
Desi poate parea intimidant Wood Elfii exceleaza la trei lucruri, Miscare, Shooting si Control prin diverse artificii. Voi detalia mai jos.
Miscare
Fiind elfi, asemenea verilor din Ulthuan (High Elves) si cei din Naggaroth (Dark Elves) orice elf de rand are un Movement Rate de 5". Comparand cu alte factiuni, gen Dwarfs sau Oameni (Empire, Bretonnia, Chaos) aveti avantajul de a ajunge mai repede la locul in care va propuneti. Movement rate de 5" inseamna ca veti avea ocazia sa faceti Mars cu trupele voastre (2x Movement) de 10". La o factiune cu trupe de toughness 3, si aproape fara armura aceasta miscare de 5" va face diferenta intre viata si moarte.
Regula de Forest Walkers, va ajuta sa ignorati penalitatile la movement PRIN Paduri.
La capitolul cavalerie aveti unitati cum ar fi Glade Riders si Wild Riders care avand cai fara armura pot sa miste 9" sau sa sarjeze 18", spre deosebire de caii folositi de alte rase gen Oameni (Empire, Haos, Bretonnia). Asta va va ajuta sa aveti un threat range foarte mare.
Important de adaugat sunt unitatile zburatoare, Warhawk Riders si Great Eagles. Cu o raza de sarja de 20", miscare normala si mars de pana la 20" aceste unitati pot da mari dureri de cap inamicului vanand Magi, masini de razboi sau trupe ramase in spate.
Shooting
Avand foarte multe trupe dedicate pentru raza mare (Warhawk Riders, Glade Guard, Glade Riders, Waywatchers, etc), majoritatea acestor unitati sunt dotate cu Longbows. Ce inseamna asta? Raza de 30", strength 3 ceea ce va permite sa stati foarte usor in afara razei inamicului si sa-l bombardati cu sageti.
Astrai Archery - O regula de baza la Wood Elves va ajuta sa eliminati penalitatile de -1 to hit dupa ce v-ati miscat cu acea unitate. Asta permite Glade Guard, Waywatchers, Warhawks si Scouts sa miste si sa traga fara probleme. Chiar daca inamicul se afla la raza maxima a acelui arc veti avea doar -1 penalitate la shooting fata de un arcas High Elf care va avea -2.
Glade Guard Longbows - arcurile cu care vin Glade Guard au aceasta regula speciala care le da strength marit la raza scurta (0"-15"), urcand la strength 4.
Cu noile reguli de shooting, arcasii avand posibilitatea sa traga pe doua ranguri indiferent daca sunt pe dealuri sau masa e destul de inspaimantator, unitati de 12-16 Glade Guard avand posibilitatea sa traga numar maxim de focuri la strength 4.
Control
Depinzand foarte mult de miscare si evitarea inamicului elementul de control se integreaza perfect cu aceasta factiune. Venind in diverse forme gen Tree Singing, vraji din Lore of Athel Loren poate incurca foarte mult jocul adversarului creand petece de padure in calea unitatilor lui, prevenind sarje care pot fi devastatoare pentru unitatile de Wood Elves.
Padurile rasarind din pamant si capabilitatea de a manevra foarte repede se imbina ajutand foare mult la controlarea mesei, creand elementul de control.
In urmatoarea sectiune care va fi postata curand voi discuta despre diverse tipuri de liste pe care le puteti folosi fie ALL Elves (combat), Elves (Magic/Shooting), Elves/Forest Spirits (combat), Forest Spirits/Elves (unde veti avea ocazia sa folositi Dryads, Wild Riders si bineinteles monstrii gen Treeman Ancient, Treekin si Treeman).
Ce va ofera Wood Elves?
Wood Elves comparativ cu celelalte factiuni ofera aparent o selectie de unitati mai ciudate, luand o alta cale fata de blocurile de infanterie si cavalerie pe care le vom gasi la majoritatea factiunilor. Un alt lucru important de retinut este armura aparent slaba a unitatilor de Wood Elves. Unitati gen Glade Guard (core troop, arcasi) nu au nici un fel de armura in dotare.
Desi poate parea intimidant Wood Elfii exceleaza la trei lucruri, Miscare, Shooting si Control prin diverse artificii. Voi detalia mai jos.
Miscare
Fiind elfi, asemenea verilor din Ulthuan (High Elves) si cei din Naggaroth (Dark Elves) orice elf de rand are un Movement Rate de 5". Comparand cu alte factiuni, gen Dwarfs sau Oameni (Empire, Bretonnia, Chaos) aveti avantajul de a ajunge mai repede la locul in care va propuneti. Movement rate de 5" inseamna ca veti avea ocazia sa faceti Mars cu trupele voastre (2x Movement) de 10". La o factiune cu trupe de toughness 3, si aproape fara armura aceasta miscare de 5" va face diferenta intre viata si moarte.
Regula de Forest Walkers, va ajuta sa ignorati penalitatile la movement PRIN Paduri.
La capitolul cavalerie aveti unitati cum ar fi Glade Riders si Wild Riders care avand cai fara armura pot sa miste 9" sau sa sarjeze 18", spre deosebire de caii folositi de alte rase gen Oameni (Empire, Haos, Bretonnia). Asta va va ajuta sa aveti un threat range foarte mare.
Important de adaugat sunt unitatile zburatoare, Warhawk Riders si Great Eagles. Cu o raza de sarja de 20", miscare normala si mars de pana la 20" aceste unitati pot da mari dureri de cap inamicului vanand Magi, masini de razboi sau trupe ramase in spate.
Shooting
Avand foarte multe trupe dedicate pentru raza mare (Warhawk Riders, Glade Guard, Glade Riders, Waywatchers, etc), majoritatea acestor unitati sunt dotate cu Longbows. Ce inseamna asta? Raza de 30", strength 3 ceea ce va permite sa stati foarte usor in afara razei inamicului si sa-l bombardati cu sageti.
Astrai Archery - O regula de baza la Wood Elves va ajuta sa eliminati penalitatile de -1 to hit dupa ce v-ati miscat cu acea unitate. Asta permite Glade Guard, Waywatchers, Warhawks si Scouts sa miste si sa traga fara probleme. Chiar daca inamicul se afla la raza maxima a acelui arc veti avea doar -1 penalitate la shooting fata de un arcas High Elf care va avea -2.
Glade Guard Longbows - arcurile cu care vin Glade Guard au aceasta regula speciala care le da strength marit la raza scurta (0"-15"), urcand la strength 4.
Cu noile reguli de shooting, arcasii avand posibilitatea sa traga pe doua ranguri indiferent daca sunt pe dealuri sau masa e destul de inspaimantator, unitati de 12-16 Glade Guard avand posibilitatea sa traga numar maxim de focuri la strength 4.
Control
Depinzand foarte mult de miscare si evitarea inamicului elementul de control se integreaza perfect cu aceasta factiune. Venind in diverse forme gen Tree Singing, vraji din Lore of Athel Loren poate incurca foarte mult jocul adversarului creand petece de padure in calea unitatilor lui, prevenind sarje care pot fi devastatoare pentru unitatile de Wood Elves.
Padurile rasarind din pamant si capabilitatea de a manevra foarte repede se imbina ajutand foare mult la controlarea mesei, creand elementul de control.
In urmatoarea sectiune care va fi postata curand voi discuta despre diverse tipuri de liste pe care le puteti folosi fie ALL Elves (combat), Elves (Magic/Shooting), Elves/Forest Spirits (combat), Forest Spirits/Elves (unde veti avea ocazia sa folositi Dryads, Wild Riders si bineinteles monstrii gen Treeman Ancient, Treekin si Treeman).